A Blackmagic Design Fusion Studio a Node-alapú munkafolyamat előnyeit kihasználva egy teljes 2D/3D szoftveralapú kompozitáló rendszer erejét pakolja a macOS 10.10 vagy újabb, Windows 8 vagy Windows 10 64-bites rendszert futtató számítógépbe. A Fusion Studio felbontásfüggetlen, támogatja a 32K x 32K feletti képeket, a kimeneti felbontás korlátozása nélkül. A Fusion Studio kihasználja a GPU-gyorsítás előnyeit, így az intenzív képfeldolgozási számításokat leveszi a rendszer CPU-járól. A Fusion lényegében egy egész VFX-stúdiót tesz elérhetővé az Ön számára a keyframe és spline-alapú animációs eszközökkel, amelyekkel a felvételekre idővel alkalmazott képi effektusokat vezérelheti. A keyframe és spline-eszközökkel vezérelheti a mellékelt eszközöket, amelyek közé tartoznak a keying és matt eszközök, a részecskeeszközök és a vektorfestő eszközök. A mellékelt 2D és 3D szöveges eszközökkel szöveges effekteket hozhat létre és animálhat az egyszerűtől a hollywoodi stílusú effektekig. A Fusion a 3D térben is működik, lehetővé téve, hogy más programokban, például a Mayában, a 3ds Maxban és a Cinema 4D-ben létrehozott 3D jeleneteket és modelleket importáljon, és integrálja azokat az effektekkel végzett munkájába. A Fusion Studio a szoftver fizetős változata, amely számos olyan funkciót tartalmaz, amelyek az ingyenes verzióból hiányoznak.
Megjegyzés: Megrendelése egy USB-dongle-t biztosít, amellyel a szoftvert korlátlan számú számítógépre töltheti le, és szükség szerint mozgathatja őket. A letöltés a Resolve Fusion legújabb verzióját biztosítja.
GPU gyorsítások
A GPU-gyorsításnak köszönhetően azonnali visszajelzést kap munka közben, így pontosan látja, mit csinál. Akár egyedül, akár egy ügyféllel dolgozik, a Fusion biztosítja a szükséges valós idejű irányítást, így több időt tölthet kreativitással, és kevesebbet várakozással.
Csomópont alapú interfész
A Fusion csomópontokat használ - kis ikonokat, amelyek effekteket, szűrőket és egyéb feldolgozási folyamatokat ábrázolnak -, amelyeket össze lehet kapcsolni, hogy könnyedén nagyobb és összetettebb vizuális effekteket lehessen létrehozni. A csomópontok könnyen áttekinthetők és összekapcsolhatók az eszközöket, képeket és objektumokat tetszőleges sorrendben kombinálhatja, így korlátlan vizuális hatást hozhat létre. A csomópontok segítségével a projekt bármelyik része könnyen beállítható, egyszerűen a csomópontra kattintva és a módosítást elvégezve.
- Intuitív csomópont-alapú áramlás-gráf interfész a kompozitok építéséhez
- Elágazó és összekötő eszközök több csomóponthoz
- Egyszerre több kompozit megnyitásával és feldolgozásával
- Eszközök másolása és beillesztése más kompozíciókba
- Eszközök csoportosítása és összevonása alfolyamatokba a jobb szervezés érdekében
- Fájlok áthúzása és eldobása a flow-ba közvetlenül a fájlkeresőből
- Jegyzetek hozzáadása bármely csomóponthoz vagy akár magához a folyamhoz emlékeztetőként vagy az együttműködés segítésére.
- Rendereljen egy kompozíciót, miközben egy másikon dolgozik
- A képek miniatűrjeinek megjelenítése a folyamgrafikonban
- Integrált forgatókönyv hibakereső konzol. Lépkedhet a kódban, megszakítási pontokat állíthat be, és egyszerre több szkriptet is megnyithat egyszerre.
Optikai Flow eszközök
- Optikai áramlási elemzés az előre és hátrafelé irányuló vektorok generálásához
- A klip sebességének módosítása optikai áramláselemzéssel
- A RepairFrame a két szomszédos képkocka közötti optikai áramlás segítségével regenerál egy képkockát.
- SmoothMotion a szín vagy aux-csatornák simítására optikai áramlás segítségével
- Tween interpolál két nem szekvenciális kép között
Sztereoszkópikus 3D eszközkészlet
- Beépített 3D kamerák szemszeparáció, konvergencia és toe in, vagy párhuzamos mód támogatásával
- Disparitás sztereotérkép generálása, a bal és a jobb szem leképezésével
- Új szem eszköz új bal és jobb oldali képek létrehozásához, konvergenciával és igazítással
- Stereo Align eszköz a függőleges igazítás, a konvergencia és a szemszeparáció beállításához
- DisparityToZ és ZToDisparity a Disparity-t Z mélységbe és Z mélységből konvertálja.
- Global Alignment eszköz a sztereó pár torzítás nélküli beállításához
- Stereo Stack és Unstack a bal és jobb oldali képek egyetlen sztereópárba történő egyesítéséhez
- A 3D sztereó megjelenítési rendszerek támogatása, beleértve az OpenGL quad-buffering, anaglyph, side-by-side, stacking és interlace megjelenítést is
- Sztereoszkópikus hardvertámogatás, beleértve az NVIDIA 3DVision, Planar és JVC monitorokat, Christie digitális moziprojektorokat és Mirage projektorokat.
Generáció
A Fusion 16 Studio tartalmazza a Generation-t, amely egy többfelhasználós kezelőszoftver. A Generation segít a stúdióban készült minden felvétel verzióinak kezelésében és nyomon követésében. Feladatokat oszthat ki a művészeknek, jegyzeteket készíthet és láthatja az egyes csapattagok munkaterhelését, így segítve a munka kiegyensúlyozását és a projektek gyorsabb befejezését. A Fusion 16 Studio egy bin szerverrel is rendelkezik, hogy mindenki megoszthassa és láthassa a munkához szükséges közös eszközöket. Ez azt jelenti, hogy nem kell több elemet másolnia és nyomon követnie különböző számítógépeken.
Animációs eszközök
- Több animációs spline megjelenítése és szerkesztése
- Bezier vagy köbös spline-ok használata animációs görbékhez
- Spline-ok skálázása, alakítása és nyújtása
- Hurokparaméterek beállítása a ping-pong, relatív és a hurkok számához
- Kulcskocka jelölők használata irányítóként
- Step-in és step-out kulcskocka módok
- Vezetők, jelölők és bepattanási pontok beállítása
- Időérték-eltolások és skálázás használata több kiválasztott kulcskocka esetén
- Globális be és kikapcsolásvezérlők
- Alakdoboz a spline-ok deformálásához és kúposításához
Idővonal
- Nem lineáris idővonal megjelenítése az elemek időzítésének beállításához
- Több klip egyidejű vágása és pozicionálása
- Audió súrolása és hullámforma megtekintése az idővonalon belül
- Az idővonal-kijelző szitálása bizonyos eszközök vagy eszközcsoportok megjelenítéséhez
- Vezetők, jelölők és beugró pontok beállítása
- Integrált spline nézegető és szerkesztő
- Táblázat nézet az animált paraméterek gyors szerkesztéséhez
- Az idővonalon lévő eszközök húzással történő rendezése az időzítésre és a kulcskockákra való jobb összpontosítás érdekében.
- Az eszközök és spline-ok színkódolása
Teljesítmény
- Teljesen többszálú renderelés, minden rendelkezésre álló CPU-t használ.
- A 3D munkaterület és a renderelés GPU-gyorsítása
- OpenCL A számításigényes eszközök gyorsítása
- Távoli csomópontokkal skálázható renderelési és interaktív teljesítmény
- Rendkívül nagy fájlok hatékony kezelésére tervezték
- Továbbfejlesztett fájltárolás helyi és hálózati meghajtókhoz
- A lemez és a RAM gyorsítótárazás a feldolgozott képeket azonnali lejátszás céljából tárolja.
- A gyorsítótár-kezelő láthatatlanul dolgozik a háttérben - nincs szükség felhasználói beavatkozásra
- Több eszköz is képes egyszerre fenntartani a saját gyorsítótárát
- A helyi teljesítmény/interaktivitás javítása távoli renderelő csomópontokkal
- Automatikus memóriatuning
- A gyorsítótárban már tárolt képek nem kerülnek újra megjelenítésre
- Bármelyik csomópont kimenete gyorsítótárba helyezhető RAM-ba vagy lemezre
- Az érdeklődési terület és a felhasználó által definiálható meghatározási tartomány felgyorsítja a képfeldolgozást
- A végtelen vászon kiküszöböli a projekt határain kívül eső képterületeket.
3D munkaterület
- Teljesen integrált 3D kompozitálási környezet fényekkel, kamerával és vetett árnyékokkal.
- 3D jelenetek importálása FBX-en és Alembic-en keresztül, modelleket, kamerákat, fényeket és rigeket tartalmaz.
- Sok millió poligont és összetett árnyékolást tartalmazó jelenetek renderelése
- GPU-alapú renderelő
- 3D modellek importálása Mayából, 3ds Maxból, Cinema 4D-ből stb.
- 3D-s jelenetek importálása illeszkedő animációs görbékkel, sztereó kamerákkal, világítással és többszintű anyagokkal.
- Újrafényezés gazdag mélypixelekkel és átvilágítási eszközökkel egy teljes GPU-s renderelőre
- A GPU renderelés több rétegtípust ad ki a későbbi feldolgozáshoz
- GPU-gyorsított Ambient Occlusion renderelés
- Geometria létrehozása primitívekkel és 3D szöveggel
- Geometria vagy objektumcsoportok hajlítása, kúposítása és görbítése
- Objektumok duplikálása, replikálása seregek vagy tömegek létrehozásához
- Több renderelő és sok jelenet támogatása egy kompozícióban
- Nyomon követett kamerák importálása, amelyek megfelelnek az élőszereplős és a 3D animációs alkalmazásoknak is, így zökkenőmentes munkafolyamatot biztosít a stúdiók számára
Többcsatornás támogatás
- A 3D alkalmazások által készített Open EXR fájlok extra csatornáinak használata a 3D renderelt anyagok megjelenésének javítására.
- A mélység-összevonás két képet kombinál a pixeleik relatív pozíciója alapján, megszüntetve az előtér és a háttér fogalmát.
- 3D Z -mélységi elmosódás a valódi mélységélesség fókuszáláshoz
- 3D Shader az objektum újrafényezésére a normális csatornában található információk alapján.
- 3D Fog ködöt alkalmaz a képre az egyes pixelek mélysége vagy egy külső z-puffer térkép alapján.
- 3D Texture tükröződési térképek és helyettesítő textúrák alkalmazásához a 3D renderelt objektumokra
- Objektum és anyagazonosítók használata bármely eszköz hatásának elfedéséhez
- A fenti eszközök és technikák használata a Fusion részecskékkel és rácseltérítési eszközökkel, amelyek szintén extra csatornainformációkat állítanak elő.
- Mély többcsatornás kimenet a Z pufferek, normálisok, UV textúra és World Pass pass pass, sebességvektorok számára.
Mély pixel kompozitálás
- Mély képpont adatok generálása, mint például World Position, Normals, UV
- Volumetrikus renderelő, teljes sugárnyalábos önárnyékoló kötetekkel, változó sűrűséggel.
- World Position Pass képintegráció fedéssel ellátott képek integrálása
- Maszkolás és volumetrikus atmoszféra a World Position Pass használatával
- OpenCL GPU-gyorsítás a valós idejű interaktivitáshoz és rendereléshez
Hálózati renderelés
- Fusion comps renderelése távoli CPU-kon korlátlan számú renderelő csomópont használatával
- Hálózati renderelt előnézetek, eszköz gyorsítótárak felgyorsítják a teljes gyártási folyamatot az elejétől a végéig.
- Hatékony rendereléskezelő a maximális hatékonyság érdekében
- Távoli csomópontok renderelési csoportokhoz rendelése és a folyam elküldése csak a megadott csoportoknak
- Prioritások hozzárendelése a beküldött rendereléshez a konfliktusok feloldásának megkönnyítése érdekében forgalmas környezetekben
- Hálózati renderelés Flipbook előnézetek Lemez és Ram gyorsítótárak
- A Power Cluster a távoli csomópontok segítségével előre jelzi a képkockák renderelését az aktuális idő körül az interaktív munkamenet során.
- Kiválaszthatja a renderelendő képkockák tartományát a várólistában lévő egyes folyamatként, anélkül, hogy a mentett folyamot módosítani vagy megnyitni kellene.
- A renderelés megkezdése után elérhetővé váló csomópontok automatikusan visszakerülnek a várólistára.
Rétegek keverési eszközei
- A standard rétegkeverési módok, mint a képernyő, az átfedés, a többszörözés és a lágy fény használata.
- Választhat az additív és szubtraktív egyesítési módok között
- Z-mélységű kompozitálás
- Túlvilágítás "beégetése" az előtérrétegre
- Rétegek közötti feloldás szabványos SMPTE törlésekkel és gradiensekkel, vagy egyéni bitképek használata a feloldás vezérléséhez
- Számított mozgási elmosódás alkalmazása bármely animációval rendelkező eszközre
Festék
- Vektor alapú festékrendszer
- Festés kemény vagy lágyszélű ecsetekkel vagy bit térképes kép ecsetekkel
- Válasszon festési stílusokat, beleértve a Clone, Emboss, Smear, Stamp, és még sok más stílust.
- Használjon vonásokat és alakzatokat a képeken való rombolásmentes festéshez
- Gyors gyorsítótárazás
- Az egyes vonások mozgathatók, szerkeszthetők, animálhatók és követhetők
- Támogatja a szabványos nyomásérzékeny táblagépeket; az ecsetek a vonásnyomástól vagy a sebességtől függően változhatnak.
- Végtelenül skálázható ecsetek finom lágyságszabályozással
- Flood kitöltés a varázspálca-szerű műveletekhez, amelyek idővel is működnek
- Bezier és stroke drót eltávolító eszközök a rigging és más nemkívánatos elemek gyors és rugalmas eltávolításához
Nyomon követés
- Korlátlan számú nyomkövetési pontok egyetlen nyomkövetőn belül
- Nagy szubpixel pontosság
- Integrált sarokpozícionálás, perspektívakorrekció, stabilizálás és párosításmozgatás egyetlen eszközben
- Adaptív mintakövetés
- Nyomon követési útvonalak előre és hátrafelé
- Korlátlan számú nyomvonalponton alapuló stabilizálás
- A kameramozgás simítása és stabilizálása a meglévő pásztázás vagy zoomolás megszüntetése nélkül
- A legjobb nyomkövető csatorna automatikus kiválasztása, vörös, zöld, kék, alfa vagy fénysűrűség
- Kézi forgástengely kiválasztása a stabilizáláshoz
- Bármely paraméter, pálya vagy eszköz animációjának vezetése követési adatokkal
- Az egyes pontok közzététele és összekapcsolása egy spline-on
Alkotói eszközök és szemcsék
- Fast Noise eszköz a gyors, kiváló minőségű zajmintákhoz
- A Mandelbrot-generátor skálázható fraktálképeket készít
- Folyamatos és diszkontinuus zaj opciók
- Zaj részletesség és zaj fényerő térképek a zajgenerálás precíz vezérléséhez
- Háttérgenerátor szilárd és gradiens típusú hátterekhez
- RGB, HLS, HSV vagy LAB színtérben számított gradiensek generálása
- Korlátlan gradiens színpontok a gradiens előrehaladásának finom vezérléséhez
- A gradiens időbeli alakulásának animálása
- Hat gradiens típus közül választhat, beleértve a lineáris, radiális és négyzetes gradiens típusokat is
- Statikus, ismétlődő és ping-pong üzemmódok a határokat átlépő gradiensekhez
- A Day Sky szimulálja az égboltot az évszak és az idő alapján
- Plazmagenerátor a frekvenciainterferencián alapuló zajmintákhoz
- Állítható szemcseszerűség, méret, lágyság és távolság
- A válaszgörbék szabályozzák a szemcseméretet a gradiensben minden egyes színcsatornára, hogy a filmkészlet szemcseméretének viselkedéséhez közelítsenek.
- A szemcsék csatornái közötti színkülönbségek segítenek a nem monokromatikus típusú szemcsékhez igazodni
- Választhat a véletlenszerű vagy a magvas szemcsezajok között az ismétlődő és statikus zajtípusok számára.
Transzformációk és torzítás
- Transzformációs kép kiváló minőségű területmintavételezéssel a kiváló antialiasing érdekében
- Az egymásra épülő transzformációk felgyorsítják a műveleteket és javítják a minőséget.
- Elmozdulások, horpadások és örvények alkalmazása bármely képre
- Válasszon a nyolc cseppdeformáció közül az amplitúdó, az aspektus, a frekvencia és az oldal irányításával
- Valódi perspektivikus pozicionálás és korrekció
- Sarokrögzítés jelhelyettesítéshez és négypontos méretezéshez
- Rácsalapú képgörbítés a teljes képen vagy egy meghatározott területen
- Külön forrás és célrácsok definiálása a morphing effektusokhoz
- Teljes körű bezier és simítás vezérlés minden egyes rácspont felett
- Mágneses vagy statikus kijelölési típusok több rácspont egyszerű manipulálásához
Rotoscoping eszközök és maszkolás
- Maszkok létrehozása bezier splines, B-splines, festőeszköz vagy bittérképes képek segítségével
- A varázspálca-típusú maszk idővel színválasztást hajt végre
- Spline-alakzatok nem egyenletes tollazása
- Roto Assist a téma széleinek megtalálásához
- Roto hagymanyúzás, több képkocka roto alakzatainak megjelenítése
- Vezérelhető mozgásbeli elmosódás
- Maszkok használata bármely eszköz hatásának egy meghatározott régióra való korlátozásához
- Maszkok újrarendezése, másolása, beillesztése és kivágása
Színes eszközök
- Színárnyalat, telítettség, árnyalat, gamma, erősítés, kontraszt és fényerő beállítása bármely színcsatornához vagy fénysűrűség-tartományhoz.
- A szintek és a képhisztogram közvetlen kezelése
- A Spline-alapú Színgörbék eszköz lehetővé teszi a végtelen rugalmasságot biztosító, táblázatos színkorrekciót
- Felhasználó által definiálható tartományok az árnyékok, középtónusok és fénypontok számára
- Külön színkorrekció csatornánként vagy tartományonként
- Színegyeztetés referenciaképpel
- Csatorna Booleans eszköz a képcsatornák másolásához és keveréséhez összeadás, kivonás, szorzás és más matematikai műveletek alapján
Színtér feldolgozás
- Támogatja az integer és HDRI lebegő színmélység feldolgozását
- A tartományon kívüli színértékek színbeállítások révén megőrződnek
- Ipari szabványos színterek, beleértve az ACES, REC709, REC2020 és Wide Gamut színtereket is
- Lineáris fényszín/nyílt szín IO
- Monitor kalibrálás
- Hullámforma, vektoroszkóp és hisztogram-kijelzők
- LUT létrehozására, elemzésére és tervezésére szolgáló eszközök
- 3D LUT-ok
- Munka RGB, YUV, CMY és más színterekben
- Logaritmikus képek, például Cineon és DPT használata anélkül, hogy először lineáris térbe konvertálná őket
Fájlformátum kompatibilitás
- A Blackmagic Design Cinema kamerák és a Cinema DNG formátum támogatása
- Több mint 30 képfájlformátum támogatása, beleértve az OpenEXR, DPX, TIFF, JPEG, PSD és QuickTime formátumokat is
- SVG skálázható vektoros fájlok támogatása
- Az Arri raw formátum, az R3D formátum, a Canon rmf raw, a Vision Research Phantom kamerák és a Cine formátum támogatása.
- 3:2 Pull Down és Pull Up automatikus szekvencia-felismeréssel
- Mezők/képkockák feldolgozása NTSC, PAL vagy HD mezősorrendben, a dominancia vagy a mezősorrend ellenőrzése
- Több fájlt tartalmazó kliplisták létrehozása egyetlen betöltőn belül
- Gyakori IFL (képfájllista) formátumok betöltése és feldolgozása
- Teljes felbontású és proxy klipek együttes betöltése, menet közbeni váltás az üzemmódok között
- WAV hang használata időzítéshez és lejátszáshoz
- A hanghullámforma megtekintése az idővonalon
Bővíthetőség
- Beágyazott Lua és Python szkript támogatás
- Integrált fejlesztői környezet
- Előre elkészített szkriptek a gyakori munkafolyamatok automatizálására
- A Fusion szkriptek vezérlése helyi vagy távoli gépekről
- Külső eszközök indítása és vezérlése a Fusionből
- A makró eszköz a szabványos eszközöket kombinálja egyéni eszközök létrehozásához
- Fuses eszközkészlet OpenCL egyéni eszközök fejlesztéséhez
- Képfeldolgozó eszközök Just-in-Time fordítása