Panasonic DC-GX9WEG-K fekete (1+1 év)

Cikkszám: 599-DC-GX9WEG-K

Főbb jellemzők

  • Panasonic H-FS12032E-K és H-FS35100E-K objektívvel
  • 20,3 MP-es MFT érzékelő
  • 5 tengelyes képstabilizátor
  • 4K fotó, videó

Jellemzők:

  • A LUMIX GX9 ragyogó, élethű, remek minőségű, kiváló felbontású, kontrasztos és meggyőző színvisszaadású képek készítését teszi lehetővé. Az alul áteresztő szűrőtől mentes, 20,3 MP-es Digital Live MOS érzékelő maximálisan kiaknázza az objektív lehetőségeit, és a Venus Engine pontos, mégis természetes képet alkot. A fotóstílus alatt beállítható L. monokróm D mód a fények és az árnyak részletgazdag kiemelésével dinamikus monokróm képek készítését teszi lehetővé. A fotóstílus alatt már minden monokróm üzemmódban szabályozható a Szemcse hatás.
  • Az 5 tengelyes dupla képstabilizáló hatékonyan csökkenti az elmosódást. A (2 tengelyes) objektív- és (5 tengelyes) váz-képstabilizáló egyesítésével minden korábbinál nagyobb bemozdulások kompenzálhatók. Gyenge fényben is elmosódásmentes fénykép, illetve videó készíthető nagylátószögtől telefotóig. A záregyszerkezet elektromágneses meghajtásának köszönhetően a redőnyök mozgásából eredő rázkódás és ezzel a zárhang is csökken. Olyan helyzetekben is használható mechanikus zár, amikor mások kénytelenek elektronikus zárat használni.
  • A DFD (Depth From Defocus) technológiájú* kontrasztalapú autofókusz sebesség és pontosság tekintetében is kiváló, hiszen a gép és az objektív közötti digitális jelátadási sebesség akár 240 kép/s, ami mintegy 0,07 s** sebességű fókuszbeállítást eredményez. A különféle autofókusz-funkciók és a modern gyenge megvilágítású autofókusz még több fényképezési helyzetben alkalmazható. A képkereső-erősítő funkcióval teljes sötétben is ellenőrizhető a kompozíció. * Csak Panasonic Micro Four Thirds rendszerű objektívekkel működik. ** AFS módban, a széles látószögű végállásnál, H-FS14140 típussal (CIPA).
  • A LUMIX GX9 új élő képkeresője mintegy 80 fokban felfelé dönthető. A mintegy 2,76 MP-esnek megfelelő, nagy felbontású és gyakorlatilag 100%-os színvisszaadású, 16:9 szélesvásznú élő képkereső mintegy 1,39× / 0,7× (35 mm-es egyenérték) nagyítással és 100% látószöggel dicsekedhet. Az új 3,0 hüvelykes, nagy méretű, mintegy 1,24 MP-esnek megfelelő, nagy felbontású, statikus típusú érintőképernyő mintegy 100%-os látószögű, és felfelé mintegy 80, lefelé 45 fokban dönthető, ezzel a magasról és alacsonyról fényképezést is megkönnyítve.
  • A LUMIX GX9 képes minőségi, nagy felbontású 4K videó rögzítésére 3840×2160 felbontásban, 30p, 25p vagy MP4 esetén 24p mellett. A 4K technológia 30 kép/s sebességű, 8 MP-nek megfelelő felbontású képkészítéséval a legmúlandóbb pillanat is megragadható 4K PHOTO formátumban. A kreativitás fokozására új Automata jelölő és Sorozatkompozíció egészíti ki a meglévő Utólagos fókuszálás, Fókusz-egymásrahelyezés, Fénykompozíció, valamint a 4K PHOTO használatát tovább egyszerűsítő 4K élő körülvágás funkciót.
Általános
Gyártó
Gyári adatlap
Garancia
1+1év év
Kijelző
Elforgatható kijelző
Nincs
Egyéb
Expozíció kompenzáció
Nincs
HDMI kimenet
Nincs
USB 3.0
Nincs
USB C
Nincs
Bluetooth
Nincs
NFC
Nincs
GPS
Nincs
WiFi
Wi-Fi
Nincs
Memóriakártya

Panasonic DC-GX9: nagy GX80, vagy kicsi GX8 – vagy valami teljesen más?

Összehasonlítás a GX8-cal és a GX80-nal

Mikor február közepe táján a Panasonic bejelentette a DC-GX9 tükör nélküli rendszerkompaktot, szerintem sokan úgy voltak vele, mint én: nem igazán tudtuk, hova tegyük. A DMC-GX8 még 2015 júliusában mutatkozott be, és gyakorlatilag új szintre emelte a m4/3 rendszert a maga 20 MP-es képérzékelőjével. 133,2 x 77,9 x 63,1 milliméteres terjedelmével egy meglehetősen testes gép volt, ám cserébe viszonylag kényelmes fogással, jól használható kezelőfelülettel és a már a GX7-ben megszeretett dönthető elektronikus keresővel kényeztette használóját. Kihajtható és elforgatható kijelzőjével, valamint időjárásálló kialakításával pedig további pluszpontokat szerzett magának a márka rajongóinál. A GX8 azonban nem volt tökéletes: elsősorban zárrendszere okozott alkalmanként kellemetlen meglepetést, amikor berázta a képet (shutter shock).

Az elődmodell, a GX8

Sajnos, a GX8-ról a szakfórumokban – elsősorban a berázós zármechanizmus miatt – gyakran negatívan nyilatkoztak, holott egyáltalán nem volt egy rossz fotómasina, sőt! Talán pont ennek a rossz szájízű történetnek a hatására nem egész egy évvel a készülék bejelentése után – és még messze a termékciklus vége előtt – megjelent a DMC-GX80, aminek egyik fő attrakciója az új fejlesztésű, elektromágneses zárszerkezet volt. És valóban, a redőnyzár mozgásából eredő bemozdulások varázsütésszerűen eltűntek. Eközben a háttérben valamilyen oknál fogva sokan úgy vélték, hogy a GX80 lett a GX8 utódja, pedig a termékkommunikáció már a típusjelzéssel is egyértelműen jelezte, hogy az újdonság egyszerűen csak egy újgenerációs, a távmérős gépekre hajazó külsővel bíró „kvázi” zsebgép.

A kistestvér, a GX80

Aztán végre megérkezett az „igazi” GX8-utód, a DC-GX9, ami immár a szintén egyszámjegyű típusjelöléssel egyértelművé tette a helyzetet. Azonban az újonc elődjénél érezhetően kisebb lett, kihagyták belőle az időjárás viszontagságai ellen védő szigetelést, és immár a kijelzőjét sem lehet kihajtani, elforgatni, sőt, a csatlakozók számát illetően is inkább a „kisebbik” GX80-ra hasonlít. De csak hasonlít, ugyanis számos különbség figyelhető meg köztük.

A fenti táblázatban összeszedtem a legfontosabb paramétereket, amelyek alapján már körvonalazódhat egy kép a Panasonic távmérős jellegű fényképezőgépeiről. Mindenképp érdemes külön sorra venni a GX80 és a GX9 közti eltéréseket, hiszen ezek között több olyan található, ami akár el is döntheti, ki melyik gépet fogja választani. Íme:

  • A legfontosabb eltérés talán a képérzékelő lehet: míg a GX80-ban egy korábbi, 16 MP-es lapka található, addig a GX9-ben ugyanaz a 20 MP-es szenzor dübörög, ami köré a GH5 és a G9 is épül.
  • Számomra már a GX7-nél is „döntő tényező” volt a legfeljebb 90 fokban felhajtható elektronikus kereső – míg a GX80-é fixen hátrafelé mutat, addig a GX9-é ugyanúgy dönthető, mint a GX7 és a GX8 esetében. Csak azt sajnálom, hogy a GX8 OLED keresőjével szemben a GX9 egy egyszerűbb TFT panelt kapott, ami kissé „szivárványos” hatást mutat, ha szemünket a kereső képén, illetve magát a gépet gyorsabban mozgatjuk (látszanak az RGB élek). A GX9 elektronikus keresőjére felpattintható a külön megvásárolható DMW-EC5 szemkagyló, ami kényelmesebb használatot tesz lehetővé (lásd majd lentebb).
  • A DC-GX9 kijelzője valamivel nagyobb felbontású, mint a GX80-é, ráadásul a készülék menüjében bekapcsolható az élőkép jelerősítése, aminek segítségével sötétben (pl. csillagfotózáskor) könnyebben leellenőrizhetjük a kompozíciót.
  • A két készülék közt van némi eltérés tömeg és méret szempontjából (a GX9 picit nehezebb és nagyobb). Érdekesség, hogy az opcionális kiegészítőként kapható DMW-HGR2 markolat (lásd majd lentebb) mindkét fotómasinára felcsavarható.
  • A GX9-ben már van alacsony energiafogyasztású Bluetooth modul is, így folyamatos összeköttetésben lehet a fényképezőgép okostelefonunkkal, vagy táblagépünkkel. Ez akkor lehet fontos tényező, ha például kirándulás során hozzá szeretnénk adni fényképeink EXIF adataihoz a helymeghatározó koordinátákat.
  • A GX9 puffere nagyobb, azaz sorozatfelvétel készítésekor több fotó fér az átmeneti tárolóba, mint a GX80-nál. A GX9 ráadásul 1 kép/mp-cel gyorsabb is a kisebbik gépnél, ha kikapcsoljuk az AF-t sorozatfelvételkor.
  • Szoftveres részleg: a GX9 fehéregyensúly szempontjából lehetővé teszi az egyedi fehéregyensúly beállítását is; a GX9-ben már elérhető az „L Monochrome D” (organikus, filmre hasonló hatású) színprofil is, amivel érdekes hangulatú fekete-fehér képeket készíthetünk. Természetesen a profil személyre szabható, így például háromféle zajmintával is színezhető. A GX9-ben debütál az úgynevezett „Sorozat kompozíció” (Sequence Composition) mód, aminek segítségével a 4K Fotó módban készített képsorokból alkothatunk gépen belül olyan képkompozíciót, ami korábban nem volt lehetséges, de erről majd kicsit később részletesebben.
  • A GX9-ben elérhető a bulb expozíciós mód, míg a GX80-ból ez kimaradt.

Külsőségek

No, ha már ennyire belemelegedtünk a Panasonic GX sorozatának elemezgetésébe, nézzük is meg közösen, hogyan fest az újonc, a DC-GX9!

Amint azt már említettem, a GX9 méretében és tömegében sokkal inkább az alá sorolt GX80-ra hasonlít, mintsem elődjére, a GX8-ra. „Mint két tojás” – lehetne mondani, és ezzel nagyot nem is tévednénk, hiszen még az opcionálisan megvásárolható DMW-HGR2 markolat is mindkét fényképezőgépre felszerelhető.

Kattints!

Elölnézetből csak a magasabbra felhúzott markolat és a picivel magasabb, szögletesebb homlokrész árulkodik a GX9-ről. Hátul már valamivel könnyebb megkülönböztetni a két masinát: a GX9 fókuszkapcsolót is kapott, de sokkal kiemelkedőbb a hüvelyktámasz, illetve a GX80 bekapcsolójának helyén az expozíció korrekcióért felelő tárcsa található. Ez felülnézetből még jobban látható:

Fent a GX80, lent a GX9

Aki valamilyen oknál fogva egy-egy ilyen fotómasinával rendelkezik, az akár csukott szemmel is mindent megtalál rajtuk még akkor is, ha valaki előzőleg (gonosz módra) felcserélte volna őket a fotós táskában: a kezelőfelület azonos.

Még a csatolófelület is megegyezik, ugyanis mindkét esetben a markolat oldalában található az USB és a HDMI aljzat. Amint arról a felirat is árulkodik, a DC-GX9-et USB-n keresztül tölteni is lehet.

A kijelző is ugyanúgy működik, lefelé és felfelé dönthető, ám egyik esetben sem kihajtható, vagy elforgatható – kár.

A beépített kis villanófejet olyan mechanikával látták el, amit akár le is foghatunk, így a vakucső fénye felfelé, például a mennyezetre irányítható. Nem egy óriási teljesítményű „rendszervakuval” állunk szemben, de deríteni ellenfényben ezzel is lehet, ha muszáj.

A váz aljának kialakítása nagyon hasonló a GX80-éhoz, csupán az akkufedél nyitásának iránya különbözik. Mindkét készüléknél közös fachon osztozik az akkumulátor és a memóriakártya. Sosem szerettem az ilyen megoldást, mert minden esetben nehézkesebb kipecázni az SD kártyát a foglalatból, mintha külön bejáratú fiókban lenne elhelyezve.

A DC-GX9 egyértelmű előnye a kistesóhoz képest, hogy az elektronikus keresőt akár 90 fokban fel lehet hajtani. Nem csak menő felülről lefelé nézve komponálni, hanem praktikus is olyan esetekben, ahol a téma közelebb van a talajhoz.

A Panasonic DC-GX9 tehát méreténél és tömegénél fogva egy kellemes kialakítású kis gép, és szerencsére az ergonómián sem esett csorba a miniatürizálás során. A jól bevált „panaszonikos” kezelőfelület szerencsére itt is megmaradt, így a már több Panasonic fényképezőgéppel rendelkező fotós is átszokási fázis nélkül veheti birtokba a készüléket.

A DMW-HGR2 markolat és a DMW-EC5 szemkagyló

Opcionálisan vásárolható meg a Panasonic DMW-HGR2 markolat, de én szívem szerint már gyárilag mellékelném a GX9-hez. A kis pluszmarkolat annyira könnyű, hogy szinte észre sem lehet venni, ha rajta van a fényképezőgépen. Hatása viszont annál észrevehetőbb: akár a nagyobb objektívekkel is csodásan kényelmes lesz a készülék használata. A DMW-HGR2 körülbelül olyan hatást, érzést nyújt, mintha a G80 vázat markolnánk meg.

Egyetlen hátránya van a kiegészítőnek: ha fel van csavarva a váz aljára, az akkumulátor és a memóriakártya fiókját nem tudjuk kinyitni.

A DMW-HGR2 ráadásul nem is drága: bruttó 20 000 forint alatt lehet hozzájutni a szaküzletekben.

A másik extraként beszerezhető kiegészítő a DMW-EC5 szemkagyló, ami még kényelmesebbé teszi a fotózást. A nagyobb gumi előnye, hogy kizárja a nem kívánatos szórt fényt, tehát elsősorban erős napsütésben látjuk majd hasznát.

Menürendszer, működés

A Panasonic DC-GX9 menürendszere szerencsére maradt a már megszokott és megszeretett „panás”, ami összesen hat fő menüpontot tartalmaz. Az első a fotózáshoz szorosabban fűződő funkciókat tartalmazza, a második a videózással kapcsolatos paramétereket rejti, a harmadik a mélyebbre nyúló beállításokkal van megspékelve, a negyedikben az általános beállításokat találjuk (pl. idő, dátum stb.), az ötödik a saját menü, ahová igényeink szerint pakolhatjuk a teljes rendszerből kiválasztott szolgáltatásokat, és végül a hatodikban a képlejátszással és szerkesztéssel kapcsolatos dolgokkal szembesülhetünk.

A GX9-ben beépített, szenzormozgás alapú (5-tengelyes) képstabilizációs rendszer található, ami képes arra, hogy az objektívbe épített stabilizátorral együttműködjön (Dual IS). A gyártó 4 FÉ-s hatékonyságot jelölt meg a műszaki leírásban, és a próbák alapján azt mondhatom, hogy ezt az értéket körülbelül hozza is a rendszer. A G Vario 12-60 mm F3.5-5.6 objektívvel együttesen, 60 mm-es állásban (ekv. 120 mm) alábbi eredményre jutottam:

A DC-GX9 egyik fő újdonsága a fentebb már megemlített, úgynevezett „Sorozat kompozíció” (Sequence Composition) mód, amivel olyan felvételeket készíthetünk, ahol a statikus háttér előtt elmozduló téma mozgásának egyes fázisait örökíthetjük meg. Ehhez a fényképezőgépet 4K Fotó módba kell kapcsolni, majd miután felvettük a képsort, a Lejátszás menüben válasszuk ki a Sorozat kompozíció funkciót. Ha ez megvan, a korábban felvett MP4 fájlokból kiválogathatjuk a kompozíción megjeleníteni kívánt képkockákat (az előre/hátra léptetéshez használjuk a jobbra/balra kurzorokat, a MENU/SET gombbal pedig kiválaszthatjuk az adott kockát). A fényképezőgép pár másodperces munka után egy JPEG fájlt ment el, amin összegezve megtaláljuk a kiválasztott képkockákat. Érdekesség, hogy a gép kereken egy percet ír ki a munkálatokra, de a valóságban csupán pár másodpercig tart a folyamat.

Ha a fenti példához hasonlóan kellően szellős a mozgó téma, akkor a végeredmény „tökéletes” lesz, azonban ha túl sűrűn választjuk meg a képkockákat, alábbi hibás eredményt kaphatjuk:

A fényképezőgép nem tudja eldönteni, hogy a mozgó témának melyik része legyen az előtte lévő fölött/alatt, így számolni kell a hibákkal. A létrehozott fájlok sRGB színteret kapnak, méretűk 3328 x 2496 pixel, 180 dpi a pixelsűrűségük, és teljes EXIF adattáblát tartalmaznak. Számítani kell további képvágással, így a 12 mm-re beállított objektív (a m4/3-ból eredő kétszerezés miatt) nem 24 mm-nek megfelelő látóteret nyújt, hanem 34 millimétereset.

Csak egy észrevétel: annak ellenére, hogy a GX9-ben már a 20 MP-es képérzékelő található, a készülékből mégis kimaradt a 6K Fotó mód, ami például a GH5-ben, illetve a G9-ben is megtalálható. Valószínűleg a puffer mérete és a feldolgozó egység sebessége miatt volt szükség erre a korlátozásra.

A GX9-et vezeték nélküli módban is használhatjuk WiFi-n (fájlátvitel), illetve nagyon alacsony energiaigényű Bluetooth-szon keresztül (távvezérlés, GPS koordinátákkal való ellátás stb.). A Panasonic Image App nevű ingyenes alkalmazás Android és iOS rendszerek alá egyaránt elérhető, így okostelefonnal, vagy táblagéppel is kezelhetjük a fényképezőgépet. Az alkalmazás számtalan funkciót kínál, többek között élőképet (jó minőségű, megfelelő képfrissítésű), kijelzőn keresztüli fókuszálást, expozíciós értékek megadását, digitális szűrők alkalmazását, fényképeink GPS adatokkal való ellátását és még sorolhatnám. Mindenképp ajánlom az alkalmazást!

És ha már említettem a digitális szűrőket: a GX9-ben összesen 22 darab ilyen filter található, amelyek tovább paraméterezhetők. Természetesen előre beállított sémák is vannak bőven (24 darab), ezeket kiválasztva a fotómasina a témának megfelelően automatikusan kiválasztja az ideális paramétereket:

Aki korábban megszerette az automatikus panorámakészítést, az a GX9-cel is kedvére fotózhat ilyeneket. A módválasztó tárcsán válasszuk ki a Panoráma módot, majd a menüben válasszuk ki a mozgatási irányt (jobbról balra, balról jobbra, fentről lefelé, lentről felfelé), a képméretet (Standard, Wide), a kívánt fotóstílust, szűrőt, és már indulhat is a móka.

A korábbi Panasonic gépekben megismert szolgáltatások is mind megvannak, így megtalálható a Rövidfilm, a Léptetett animáció, a Késleltetett exponálás (time lapse), vagy a 4K élő vágás.

A Panasonic DC-GX9-ből tehát a 6K Fotó módon kívül semmi sem hiányzik, amit a GH5, vagy a G9 készülékekben már megszerethettünk.

Képminőség

A Panasonic DC-GX9 fényképezőgépet a hozzá kapott G Vario 12-60 mm F3.5-5.6 objektívvel használtam, így a képminőségét is ennek az optikának a közreműködésével vizsgáltam. A gépen belül az összes lehetséges zajszűrést kikapcsoltam, illetve minimálisra vettem (-5), a JPEG profil a „Standard” volt. A RAW fájlok hívásához az Adobe Camera RAW 10.4.0.976-os verzióját használtam a gyári paraméterekkel (zajszűrés, képélesítés), de az expozíciós értékeket adott esetben igényeim szerint módosítottam. A kapott fájlokat 10-es minőségű JPEG-ként mentettem. Lássuk, milyen a készülék zaja laborkörülmények közepette:

Kattints!

Mint általában a legtöbb modern digitális fényképezőgépnél, úgy a Panasonic DC-GX9-nél sem lehet a klasszikus értelemben vett zajt látni. Ehelyett egyszerűen egy idő, azaz érzékenységi érték után elkezdenek összemosódni a részletek – előbb csak a finomak, aztán már a durvábbak is. A készülék saját JPEG motorjával egészen ISO 1600-ig nem lesz semmi gondunk, de ISO 3200-on is nagyon szépen teljesít, ám ISO 6400-nál a részletek már összemosódnak, messze nem látszik annyi képi részlet, mint mondjuk két FÉ-vel alacsonyabb szinten. ISO 12 800-at csak nagyon végszükség esetére tartogassuk, és az ISO 25 600-as érzékenységi értéket pedig lehetőség szerint már ne alkalmazzuk.

Ha viszont RAW-ban fényképezünk, a DC-GX9 esetében bő másfél FÉ-t nyerhetünk, azaz még ISO 3200 és ISO 6400 közötti értékeken is megmaradnak a részletek, csupán a szemcsézettség lesz valamivel erősebb. Az ACR használatával viszont itt már ISO 12 800-on elszabadul a vörös színcsatorna és elkezdenek összefolyni a vöröses árnyalatok. Továbbá azt vettem észre, hogy ISO 12 800-on és ISO 25 600-on a kép enyhén sávosodik, azaz adott esetben vízszintes csíkok látszanak (kattints ide a mintákért).

Kattints!

Kattints!

A Panasonic DC-GX9 dinamikatartománya is kellemesen széles, így remekül korrigálható az utómunka során az esetlegesen elrontott expozíció. A kiégettnek hitt tartományból és a bebukottnak vélt részekből is elismerésre méltó mennyiséget lehet visszahozni.

Videofelvétel és értékelés

A kor elvárásainak megfelelve természetesen a DC-GX9-cel is lehet mozgóképeket rögzíteni. A csúcsfelbontás 3840 x 2160 pixel, azaz 4K – ezt a masina 24, 25 és 30 kép/mp-es képfrissítési frekvenciával tudja. A 4K felbontás azonban további képvágással jár, azaz például ekv. 24 mm-ből 34 mm lesz. 4K felbontásban, MP4 formátummal 100 Mbps az adatsűrűség. Ha lejjebb megyünk a képmérettel 1920 x 1080 pixelre, azaz Full HD-ra, akkor az adatsűrűség 28 Mbps lesz. Full HD-ban egyébként 25, 30, 50 és 60 kép/mp lehet a képfrissítés. A készülék legkisebb felbontása 1280 x 720, amit 25, vagy 30 kép/mp-es sebességgel vehetünk fel. Az MP4 mellett még elérhető az AVCHD formátum is, amit csak olyan esetekre ajánlok, ha valamilyen „hivatalos” DVD filmformátumot szeretnénk készíteni. Itt a Full HD képméret és az 50 kép/mp frekvencia a csúcs (28 Mbps).

A Panasonic készülékével jópofa kis rövidfilmeket is készíthetünk, amelyek minimum 2, maximum 8 mp-esek lehetnek. Effektként választhatunk áttűnéseket, mint például fehérből előbújó film, feketéből előbújó film stb.

A filmkészítés közben is használható a beépített képstabilizátor, ráadásul a szenzormozgatásos és az objektívbe épített rendszerek mellé elektronikus is bekapcsolható, aminek egyetlen hátránya, hogy némi képvágással jár.

A beépített mikrofon jelszintje -12 és +6 dB közti értékekre állítható, és a szintkijelzés megjeleníthető a képernyőn. A témába vág még még, hogy szélzajszűréssel is el lett látva a fényképezőgép, de ennek csupán két szintje van: standard és high, illetve kikapcsolva.

Pluszfunkciók videózás témakörben: amint említettem, van még lehetőségünk léptetett animációk, illetve késleltetett exponálásos (timer lapse) felvételek építésére is, de ezekről már korábbi Panasonic gépeknél beszámoltam, változás nincs a GX9 esetében.

Értékelés

Aki nem szereti a dSLR vázakra hajazó fényképezőgép-dizájnt, hanem inkább a kisebb, kecsesebb távmérős gépekre bukik, annak telitalálat lesz a DC-GX9. Ha végignézünk a Panasonic GX gépsorozatán, láthatjuk, hogy a japán gyártó újdonsága abba tökéletesen beleillik. Bár a GX8-cal, azaz a GX9 elődjével a Panasonic megpróbálta átminősíteni ezt a kategóriát, szerencsére visszatértek a „kivájt mederbe”, és a GX9 újra azt a kecses, filigrán vonalvezetést követi, amiért annyira megszerettük anno ezeket a masinákat. A GX9 a városi lesifotós fényképezőgépe – ez a készülék bárhol, bármikor velünk lehet; nincs az a kabátzseb, táska, hátizsák, kesztyűtartó, ahová ne férne be egy 15 vagy 20 milliméteres palacsintával!

A képminősége remek, a dönthető kereső továbbra is nagy kedvenc, a szolgáltatások tárháza pont ideális méretű: nincs túlterhelve a készülék menüje mindenféle csillogó-villogó funkcióval, amit végül úgysem használna senki. A Panasonic DC-GX9 pont olyan, amilyennek lennie kell, és nem is akar többnek látszani. Ha több videós funkciót, tudást szeretnél, válaszd a GH sorozatot. Ha profi fotós vagy, vedd meg a G9-et. De biztosíthatlak arról, hogy a GX9-cel lesz a legtöbb örömöd, ha csak úgy, örömfotózni mész le a városba.

Forrás: MLZ Photo

Összehasonlítandó termékek
Árukereső.hu Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Adatvédelmi központ

Funkció és teljesítmény sütik

A Funkcionális cookie-k lehetővé teszi a honlapunknak a már megadott részletek elmentérését és ezen adatok alapján tökéletesített és személyre szabottabb funkciókat kínáljunk. Ezen cookie-k csak anonimizált információkat gyűjtenek és tárolnak, tehát ne tudják követni az Ön egyéb honlapokon való mozgását. A teljesítmény cookie-k arról gyűjtenek adatokat, hogy hogyan használják a honlapunkat. Ezeket arra használjuk, hogy jobban megértsük miként használják a honlapunkat, hogy annak tartalmát és funkcióit javítsuk. Kérjük vegye figyelembe, hogy a funkcionális és teljesítmény cookie-k kikapcsolása korlátozhatja a honlapunk bizonyos funkcióinak működését. A honlapunkon a következő Funkció és Teljesítmény sütik használjuk:

TawkConnectionTime, Tawk_*, TawkCookie, __tawkuuid, _ceg.u, _ceg.s, _utmb, _utmc, _utmv, _utmz, f5avrbbbbbbbbbbbbbbbb, _cfduid, acceptCookie
TawkConnectionTime, Tawk_*, TawkCookie, __tawkuuid
_ceg.u, _ceg.s
_utmb, _utmc, _utmv, _utmz

Feltétlenül szükséges sütik

Feltétlenül szükséges sütik olyan funkciókat biztosítanak, amelyek nélkül a honlapunk nem használhatók rendeltetés szerűen. Ezen cookie-kat kizárólag mi használjuk, ezért ezek az első fél cookie-jai. A feltétlenül szükséges cookie-k használatához az Ön hozzájárulására nincsen szükség. Ezért a feltétlenül szükséges cookiekat nem lehet be és kikapcsolni. A honlapunkon a következő Feltétlenül szükséges sütiket használjuk:

resolution, fotoplussession, language, gdpr_privacy_bar, gdpr_allowed_cookies, gdpr_consent_types

Tájékoztatjuk, hogy a honlapon ún. sütiket (cookie-kat) használunk, amelyeknek célja, hogy anonimizált formában látogatottsági információkat gyűjtsön, valamint elképzelhető, hogy bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. Egyes cookie-k amelyet használunk harmadik személyek számára gyűjtenek adatokat, amelyeket arra használnak, hogy olyan reklámokat jelenítsünk meg mi és harmadik személyek, amelyek relevánsak Önnek. A sütikről, valamint ezek engedélyezéséről és tiltásáról az Cookie / Süti Tájékoztatóban talál részletes tájékoztatást, vagy a sütiket Ön is bármikor beállíthatja.